środa, 28 września 2016

Pax. Pal Przekleństwa - krótka powieść z cudownymi ilustracjami

Mój przyjaciel bardzo zachwalał tą serię. Potem usłyszałam o konkursie organizowanym przez wydawnictwo Media Rodzina w którym można wygrać drugi tom. Stwierdziłam że skoro Filip tak zachwala (bo mimo wszystko ufam twojej opinii), to warto spróbować. Teraz z chęcią przeczytam kolejne 4 tomy.
Pal Przekleństwa
Åsa Larsson i Ingela Korsell
Ilustracje: Henrik Jonsson
Tytuł oryginalny: Nidstången
Cykl: Pax
Media Rodzina
6 maja 2015
152 strony


Alrik i Viggo to bracia. Chodzą kolejno do 6 i 4 klasy i właśnie dostali nową rodzinę zastępczą. Mieszkają u Layli i Andersa. 
Chłopcy nie mają problemów żeby wpakować się w kłopoty. Już pierwszego dnia Viggo pobił się z Simonem, a Alrik idąc mu na ratunek też został ukarany. Do tego wybił szyby w oranżerii. Teraz muszą pomagać w ogrodzie Estrid i Magnarowi - rodzeństwu zajmującym się oranżerią, którzy skrywają pewną tajemnicę.

Bracia już niedługo dowiadują się co się dzieje, przechodząc przez próbę. Wtedy też pal przekleństwa (który wygląda jak zwykły kij) zostaje skradziony. Dlaczego jest on taki ważny? Oprócz tego, że jest on tytułem książki, może pomóc w zawładnięciu nad kimś.


Główni bohaterowie są ciekawie wykreowani. Autorki dopracowały każdy najmniejszy szczegół i zapełniły książkę nie tylko niesamowitą historią i pomysłem, ale także humorem i nietrudnym językiem. Podoba mi się to, że wszystko mamy wyjaśnione na samym początku, ale i tak nie wiemy o wszystkim. Coś, co z początku wydaje się być czymś nieistotnym, później okazuje się ważne dla historii.

Książka jest króciutka. Zawiera przepiękne ilustracje oraz duży, wygodny do czytania druk. Czyta się ją szybko i łatwo. Wciąga na maksa. I chociaż wydaje się że to książka dla dzieci, z pewnością spodoba się też starszym. 
Kończy się w takim momencie, że mam ochotę już teraz, w tej chwili sięgnąć po kolejne tomy. Mogę ją szczerze polecić.
8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz